فراخوان پلیس برای تعویض پلاک‌های سوخته و دارای نقص هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا
سرخط خبرها

ایران در معرض طغیان سرخک، بر اثر گردش ویروس در کشورهای همسایه

  • کد خبر: ۲۲۳۰۳۹
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
  • ۱
ایران در معرض طغیان سرخک، بر اثر گردش ویروس در کشورهای همسایه
رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شیوع سرخک در ایران و کشورهای همسایه، توضیحاتی ارائه کرد. 

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص شیوع سرخک در ایران و کشورهای همسایه، اظهار کرد: در سال ۲۰۲۳ میلادی ۶۳۴ مورد تایید شده سرخک در کشور گزارش شده است که ناشی از ادامه چرخش‌های ویروس در کشورهای همسایه بوده است و از سال ۲۰۲۴ تا کنون تعداد زیادی همه گیری وسیع سرخک در افغانستان و پاکستان بروز پیدا کرده است. 

وی افزود: همچنین عراق نیز در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۴ شیوعی داشته که طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. در سال ۲۰۲۳ تعداد ۹ هزار و ۳۷۰ مورد و در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۴ بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ مورد سرخک در عراق گزارش شده است. بنابراین گردش ویروس درکشورهای افغانستان، پاکستان و عراق کشور را در معرض تهدید طغیان سرخک قرار داده است. 

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در معرض طغیان سرخک هستیم و آمار سرخک در کشور بالاست. واکسیناسیون افرادی که مبتلا به سرخک می‌شوند و افرادی که واکسن آنان با تاخیر انجام می‌شود، را پیگیری می‌کنیم. همچنین به شناسایی موارد مشکوک می‌پردازیم و چنانچه فردی به‌طور قطع به سرخک مبتلا باشد تمام اقدامات مربوطه و واکسیناسیون انجام خواهد شد که منجر به قطع زنجیره شیوع سرخک شود.

نهبندانی در خصوص شیوع بیماری آبله مرغان گفت: آبله مرغان نیز بیماری تب دار بثوری است و درفصول بهار و پاییز شایع می‌شود، امسال نیز در بهار بسیار شایع شده است. بیماری‌های ویروسی خود محدود شونده هستند و بعد از تقریبا ۱۰ روز فروکش می‌کنند و ترجیح خانواده ابتلای آن در کودکی است که در بزرگسالی علائم شدیدتری دارد. ناگفته نماند که یکی دو روز قبل از ظاهر شدن بثورات و تاول‌ها و تا زمانی که به طور کامل از پوست پاک نشدند فرد، ناقل آبله مرغان از راه‌ تنفسی و تماس با تاول‌ها است. 

وی در نهایت تاکید کرد: بیماری‌های واگیردار بثوری تب‌دار تقریبا از یک الگوی مشابه پیروی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
0
1
حالا هی افغانی راه بدین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->